Posted by: lrrp | August 21, 2020

ළිඳ ලඟටා යන්න එපා අභිමානා එයි…..

ලෝක මානසික සෞඛ්‍යය සතිය වෙනුවෙන් මහනුවර මහ රෝහලේ මානසික රෝග අංශය විසින් විවිධ වැඩසටහන් ක්‍රියාත්මක කළා. එහි එක් අපූරු වැඩසටහනක් වුණේ ජයන්ත චන්ද්‍රසිරි මහතාගේ ච්ත්‍රපට නිර්මාණයක් වූ “ඝරසර්ප” චිත්‍රපටය ප්‍රදර්ශනය කර,එහි ප්‍රස්තුතය හා සම්බන්ධව ජයන්ත චන්ද්‍රසිරි මහතා සමග දෙපැයක පමණ කාළයක් විද්වත් සාකච්ඡාවක යෙදීමට අවකාශය සැලසීමයි. චිත්‍රපටයේ තේමාව ගොනුවී තිබුනේ කාන්තාවන්ට වැහෙනවා යැයි ජනවිශ්වාසයේ පවතින “කළු කුමාර දිෂ්ඨිය” පිළිඹඳවයි.

ච්ත්‍රපටය තුල එම චරිතය නිර්මාණාත්මකව යොදාගෙන තිබුනේ කළු කුමාරයා යනු ප්‍රේමය,සෘංගාරය,ඊර්ශ්‍යාව කෝපය,පළිගැනීමේ චේතනාව වගේම අනුකම්පාව වැනි මනෝභාවයන් සහිත,බොරු නොකියන,පොරොන්දු ඉටුකරන ,සුහදශීලී යක්ෂයෙකු ලෙසයි.

ජනශ්‍රැතියට අනුව කළුකුමාරයා කියන්නේ කාන්තාවන්ට ලොල්වූ අමනුස්ස ආත්මයක්.”කළු දේවතා යක්ෂකට්ටුවේ” ප්‍රධානියා ලෙස සැලකෙන්නේ කළුකුමාරයා.මේ යක්ෂ කට්ටුවට යක්ෂ කොට්ඨාශ 64ක් අයත්වන බවත් ඒ එක් එක් යක්ෂ කොට්ඨාශයකට යක්ෂයන් 84464 ක් අයත්වන බවත් කියවෙනවා.
කළුකුමාරයාගේ විකසනය ගැනත් විවිධ රසවත් ජනශ්‍රැති රාශියක් තියෙනවා.සත්සමුදුර මැද ඇති “කළුගල් දූව” නැමති දූපතක,ඇති රන් මාළිගාවක කරඬුමාන දේවිය සහ විජිත නම් රජුට දාව කළුකුමාරයා ඉපදුනු බව ඉන් එක් කතාවක්.තවත් කතාවකින් කියවෙන්නේ ඉන්දියාවේ රජමැදුරක සිටි රජකුමරියකගේ මල්වර රුධිරය සහිත රෙදිකඩ, රජක ස්ත්‍රියක් විසින් සෝදනවා දුටු කළුකුමාරයා එම කුමරිය සමග පෙම්සබදතාවයක් ගොඩනගා ගැනීමට උත්සාහ කළත් කුමරිය එයට අකමැතිවීම නිසා කළකිරීමට පත්ව සියදිවි නසාගත් බවත් ඉන් අනතුරුව එම ආත්මය කළුකුමාර යක්ෂයා වූ බවයි.

අනුරාධපුර යුගයේ ගජබා රජුගේ කාළයේ සිටි පුවෝතල නම් ප්‍රාදේශීය රජු සහ ඔහුගේ මුතුමාල නම්වූ බිසවට දරුවන් නොසිටියත් රජුට දාව මාළිගයේ රෙදි ඇපිල්ලූ රජක ස්ත්‍රියකට ඉපදුනු කුමරා නීල මදන කළුකුමාර නමින් හැඳින්වූවා.මොහු ඉතා ශක්තිසම්පන්න පුරුෂයෙක් වූ අතර ගජබා රජුට පමණක් එසවිය හැකිව තිබු මහා යගදාවක් නීල මදන කුමරා පහසුවෙන්ම පරිහරණය කළ බවත්,ගජබා රජු සමග යගදාවෙන් මුහුද දෙබෑකරමින් ඉන්දියාවට ගොස් අපේ රටෙන් පැහැරගෙන ගිය පුද්ගලයන්ද බේරාගෙන එයට එකට එක කිරීමක් ලෙස ඉන්දියාවෙන්ද එමෙන් සිව්ගුණයක් සොළී ජාතිකයන්ද රැගෙන ආ බවත් ජනකතාවලින් කියැවෙනවා.එදා නීලමහ යෝධයා නමින් හැඳින්වූ මෙම නීල මදන කළුකුමාරයා පසු අවස්ථාවක එලෙස පැහැරගෙන ගොස් සිටි තවත් තරුණයන් දෙදෙනෙක් සොයා ඉන්දියාවට ගියවිටෙක අවාසනාවකට මෙන් මග වැරදී ස්ත්‍රීන් පමණක් වෙසෙන පෙදෙසකට ගිය බවත්, රූමත් ස්ත්‍රියන් වූ ඔවුන් පිරිමින් ගැන අසා තිබුනත් කිසිදා පිරිමියෙකු දැක නොතිබුන බවත් කියැවෙනවා.ඔවුන් අතරට මැදිවූ නීල මදන කළුකුමරා ඔවුන්ගේ අතවරයන්ට තදබල ලෙස ලක්වෙනවා.අධික ලෙස ලිංගික ක්‍රියාවන්හි නිරතකරවීම හේතුවෙන් නීල මදන කළුකුමාරයා මියයන්නේ ස්ත්‍රින් සමග වූ මහත් කෝපයකින් යුතුව බවත් මරණින් පසුව කළුකුමාරයා ලෙසින් යක්ෂ ආත්මයක් ලබා කාන්තාවන්ට වින කරන බවත් එවන් තවත් කතාවකින් කියැවෙනවා.

කළුකුමාරයා ගැන තවත් අපූරු කථාවක් ජනවහරේ තියෙනවා. අම්බුළුගල නම් රජතුමාගේ බිසවුන් දෙදෙනාගෙන් බාල බිසවගේ දරුවන් දෙදෙනාගෙන් එක් අයෙකු වූ තනි වල්ලභ රජතුමා මාදම්පේ ප්‍රදේශයේ රජකළ බවත් අනෙක් කෙනා වූ සකළ කළා වල්ලභ උඩුගම්පොළ ප්‍රදේශයේත් රජකළ බවත් කියැවෙනවා.සකළ කලා වල්ලභ රජු උඩුගම්පල ප්‍රදේශයේ මහා පොකුණක් සාදා දියකෙළියේ යෙදුනාලු.රජතුමා නිරතුරුවම පොකුණේ ඉවුරේ ඉඳලා ජලයට පැනලා තමා දියකෙළියට එකතුවෙලා තියෙන්නේ. මේ රජතුමාගේ පුතා අධික කාමාශාවක් සහිත අයෙක්ලු.තරුණ,මහලු ,ගැබිනි ඕනෑම කාන්තාවක් මොහු විසින් දූෂණය කරනවාලු. මහජනයා විසින් රජතුමාට මේ පිළිඹඳව පැමිණිලි කලාම රජතුමා මේගැන සොයාබැලීමේදී දැනගත්තාලු තමන්ගේ අන්තඃපුරයේ කාන්තාවන් පවා මොහුගේ අතවරයට ලක්ව ඇතිබව.මින් කෝපයට පත්වු රජතුමා පුතාට තදබල දඬුවමක් ලබාදී තියෙනවා. මින් කිපුනු රජුගේ පුතා සිය පියරජු මරාදැමීමටත් ඉන් අනතුරුව රජකම ලබාගැනීමටත් අදහස්කරමින්, රජතුමා පොකුණේ දියට පනින ස්ථානයේ දිය යට උලක් සිටුවා තිබුනාලු.

නමුත් රජතුමා දියකෙළියට පැමිණි විට දිය මත බත්කූරෙක් වසා සිටිනු දැක,ඌ එසේ දියේ නොගිලී සිටින්නේ කෙසේදයි පරික්ෂාකිරීමට සේවකයන් යෙදවූ විට තමන්ව මරාදැමීමට සිය පුතා උපක්‍රමයක් යොදාඇති බව සොයාගත්තාලු.මින් බියට පත්වූ රජුගේ පුත්‍රයා සමනල අඩවියට පළාගොස් එහි කුණුදිය පර්වතයෙන් පැන දිවිනසාගත් බවත් ඔහුගේ ආත්මය කළුකුමාරයා වූ බවත් එමගින් කියවෙනවා
බිරින්දෑවරුන් 32ක් ඉන්නවා යැයි පැවසෙන කළුකුමාරයා ඉන් සෑහීමකට පත් නොවී තවත් බොහෝ කාන්තාවන් සිය ග්‍රහනයට ගන්නවාලු.ඒ අතරිනුත් කළුකුමාරයාගේ කැමැත්ත කළු පැහැති කාන්තාවන්ට බවයි පැවසෙන්නේ

කාන්තාවන්ට විනකරන්න කළුකුමාරයාට වරම් දෙන්නේ යකුන්ගේ අධිපති “වෙසමුණි” නම් යක්ෂ රජෙක්.ඔහු අවසරදී ඇති කොන්දේසි මත පමණයි ලු වින කිරීම සිදුකල හැක්කේ. මේ අනුව හිරු උදාවෙන විට සහ බැසයන විට(ගොම්මන් වෙලාවෙ), මල් උයන්වල,විශාල ගස්යට,බටනලා වයනවිට,රබන් ගසන විට,හස්තීන් අසල, ගොවිපලවල් වල,ලේ මස් ඇති ස්ථාන වල, පාලු ගෙවල්, මංසැල්,පාලු සොහොන්,ළිං, කඳුරු,වැව් ආශ්‍රිතව,රදා තොටුපලවල,බෙර ශබ්ද ඇතිවිට,පිම්මක් පනින විට,ඇඳුම් මාරුකරන ස්ථානවලදී මෙලෙස කාන්තාවන්ට වින කිරීමට වෙසමුණි විසින් වරම් දී තියෙනවාලු.ඉතින් මෙවන් ස්ථාන වලට කාන්තාවන්,විශේෂයෙන් මල්වරවීමට ආසන්න සහ අලුතින් වැඩිවියට පත් ගැහැනු දරුවන් තනිපංගලමේ නොයවන සිරිතක් ගැම්යන් අතර තාමත් පවතිනවා.
කළුකුමාරයා සිය සිරුරට ඇතුලුවූ විට උණ,ඔල්මාද ගතිය,සිරුර කෙට්ටුවීම,ඔසප් චක්‍රය අක්‍රමවත් වීම,ගබ්සාවීම,මළ දරු උපත් වඳ භාවය ඇතිවන බවත් සිය පෙම්වතා හෝ ස්වාමිපුරුෂයා ප්‍රතික්ෂේප කරන අතර ලිංගික සබදතා පවා ප්‍රතික්ෂේප කරන බවත් පැවසෙනවා. එසේ වන්නේ රාත්‍රිය පුරාවට හැඩි දැඩි කළුකුමාරයා සමගින් උපරිම තෘප්තිමත් ලිංගිකව එක්වීමක් මෙම කාන්තාවන් විසින් අත්දකින නිසාබවයි පැවසෙන්නේ.

කාන්තාවන් තුල ඇතිවන ලිංගික ආශාවන් සංස්කෘතික සීමාවන් හේතුවෙන් අවිඥාන මනසේ තෙරපාගෙන සිටීමට සිදුවේ.නව යොවුන් දැරියන් මෙන්ම ව්වාහය පමාවන කාන්තාවන්,ස්වාමිපුරුෂයා විදෙස් ගතව හෝ වෙනත් අයුරකින් වෙන්ව ඇති කාන්තාවන් තුල ඇතිවන ලිංගික ආවේගයන් යටපත් කිරීමට උඩුසිත දරන උත්සාහයේදී යටිසිත මගින් අව්ඥානිකව මෙවන් ජනවහරේ ඇති සංකල්ප ආවෙශ්‍ය කරගන්නා බවයි මේ පිළිඹඳව මනෝවිද්‍යාත්මක මතය වන්නේ

මේ සඳහා සම්ප්‍රදායික බලි තොවිල් වලින් මෙන්ම වෛද්‍ය ප්‍රතිකාර වලින්ද සුවයක් අත්කරගැනීමට පුලුවන්. නමුත් මෙහිදී වෛද්‍ය ප්‍රතිකාරවලට යොමුවීම නුවණට හුරු වන්නේ ඉහත රෝගලක්ෂණ සමහර ඉක්මනින් ඖෂධ ලබාදියයුතු රෝග තත්වයන් වලදීත් දක්නට ලැබෙන නිසයි උදාහරන ලෙස උණ, ඔල්මාද ගතිය,වෙව්ලීම, සිරුරට විෂබීජ ඇතුල්වී එමගින් මොළය ආසාදනයවීමේ දී දක්නට ලැබෙන සුලබ රෝගලක්ෂණ. කෑම අරුචිය,සිරුර කෙට්ටුවීම ක්ෂයරෝගය හෝ පිළිකාවක ලක්ෂණ වියහැකියි.

කෙසේ වුවත් චිත්‍රපටයේ අවසන් කොටසේදි එහි මානසික රෝග විශේෂඥ වෛද්‍යවරිය ඉතා වැදගත් සත්‍යයක් පවසනවා.

“සිත ආදරයෙන් පිරී ඇතිවිට කිසිවෙකුට එම සිතට ඇතුලුවී සිත ලෙඩකරන්න බැහැ.සිත තුල හිස් බවක්(අවකාශයක්)තිබුනොත් පමනයි යමෙකුට අනවසරයෙන් එහි ඇතුල්විය හැකි වන්නේ.”

නීතිවේදී, වෛද්‍ය පාලිත බණ්ඩාර සුබසිංහ
M.B.B.S (PERADENIYA)
LL.B (O.U.S.L)


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: